Thomas Pizza

Thomas Pizza Norsk pizza, garanterat annorlunda. Takeaway och hemleverans FRI Hemkjörning

11/05/2024

Thomas uppdatering.

Det har dom sista 2 dagor/natt, blivit gjort skadegörelse vid den lokal vi flyttade från.
Detta känner inte vi något till och jag vill uppfordra dom som gör detta till att stanna med detta.
Det är inte ny hyresgäst som har gjort något fel och dom förtjänar inte vad som händer nu.
Vi, jag och min fru, önskar ny hyresgäst lycka till med sin verksamhet!

Thomas och Marina

24/04/2024

Thomas uppdatering.

Då polismyndigheten inte har påbörjat någon typ av utredning av våran polisanmälan, lämnat in. 2024.03.05, skickade vi ett brev till åklagarmyndigheten i Jönköping.

Brevet kan ni lesa här.

Hej.

Målsägaren lämnade polisanmälan på polishuset 2024.03.05.
Anmälan gällande ”Egenmäktigt förfarande ”.
Anmälan har senare kompletterat med ”Skadegörelse ” och ”Stöld ”.

Anmälan egenmäktigt förfarande gäller följande:

Husägaren byttade lås på byggnaden natten mellan 2024.02.25 och 2024.02.26.
Målsägaren har i tiden mellan 2023.12.01 och 2024.02.26, inte mottagit från husägaren följande:

Hyresaviserning/Hyresfaktura
Påminnelse om obetalda hyror
Vräkning
Avhysning
Inga betalningsföreläggande från Kronofogdemyndigheten
Beslut från Kronofogden
Beslut om utslag från Kronofogden

Husägaren har i tiden mellan 2024.03.05 då polisanmälan lämnades in, begått skadegörelse på målsägarens inventarier av ett verde på 100 000,-

Husägaren har i samma period beslagtagit målsägarens inventarier, maskiner och annan egendom, med ett samlat värde på 1 000 000,- och tagit detta ur byggnaden och fraktat bort dessa till okänd adress.

Vid hänvändelse till handledare hos polis får man enligt svar om att polisanmälan står öppet och inte påbörjat, att målsägaren kommer kallas in till avhör, någon gång!

Faktum är att husägaren, utan nån form för lagligt process har, byttad lås, gjort skadegörelse på målsägarens inventarier, samt beslagtagit och fraktat bort alla målsägarens inventarier, maskiner och egendom från byggnaden till okänd adress.
Detta har gjorts möjligt enligt för att polis inte har gjort något som helst för att ta reda på lagligheten till husägarens handlingar.

Målsägaren har förlorat sin verksamhet utan laglig process.
Personal har förlorat sitt jobb.
Målsägaren har förlorat inkomst,inventarier, maskiner, och annan egendom, samlat till ett värde av närmare 2 000 000,- kronor.

Polis kunne ha förhindrat detta, då målsägaren vid flera anledningar har varit i kontakt med polis om vad som har varit pågående brott av husägaren i perioden 2024.03.05 och 2024.04.19
Polis har blivit larmad och varit på adress och dokumenterat med bild och rapport om det pågående brott från husägaren utan att det ageras från polis.

Vi är nu kommit till 2024.04.23.
Fortfarande är inte ärendet/polisanmälan påbörjat!

Hur kan det vara möjligt att vanliga, laglydiga borgare kan utsättas för dessa öppenbara brott, skadegörelse och stöld av hela sin verksamhet och sin existens utan att det kommer någon reaktion från polis och åklagarmyndighet alls??

Thomas och Marina

18/04/2024

Thomas uppdatering.

När man väljer att vara öppen om vad som händer och lägg ut om detta till offentligheten, måste man ochså räckna med att få olika typ av kommentarer, goda och inte så goda.
Det vill alltid vara någon som menar att dom vet nått om allt och väljer komma med kommentarer och påståenden om saker dom har hört från andra. Detta må dom gärna få göra då detta är ett fritt land. Vad gäller vissa kommentarer om att vi inte betalar hyra och att vi är bedragare har jag följande att säge.
När man blir osams om något, särligen om det gäller pengafråga, har samhället systemer och process att följa, som gäller för alla.
Menar man att man absolut har rätt kan man gå till domstolen och be denna avgöra vem som har rätt. Detta är kostbart, så man gör vanligen inte detta utan att man känner sig säker på att vinna.
Känslor om ett fall är inte samma som hur lagar funkar juridisk.
Vad gäller Österängen, som några har kommenterat, kände vi oss veldigt säkra på att domstolen skulle landa på våran sida. Något den alltså inte gjorde och vi förlorade.
Är detta bedrägeri och vi kjeltringar när vi väljer gjöra så?
Eller är det våran rätt i ett demokratiskt samhälle att prova våran övertygande om att ha rätt inför domstolen? Utan att man ska få rykt på sig som bedrägare och kjeltring?
Vi kommer, givetvis, stämma denna hyresvärd inför domstolen, då vi menar vad han har gjort är fel, mycket fel.
Vi kommer, som förra gången, acceptera domstolens beslut.
Så får alla som vet nått, eller menar man vet nått, fortsätta med sina kommentarer så mycket dom vill.
Vi följer dom lagar, regler och process som svenska demokratiet har gitt alla rätten till att nytta som laglydiga borgare.
Detta var bare en kommentar, uppklarning rundt alla rykten som sprids.

Tack
Thomas och Marina

16/04/2024

För tredje gången på 3 år försöker olika människor ta ifrån oss det som min man och jag bygger. Eftersom vi älskar vår verksamhet har vi kämpat så länge. Den här gången är det en konspiration av flera personer. Varför gör de detta Pengar, girighet, ilska? Sedan, när du själv inte kan göra någonting och du behöver ta allt från arbetande människor. Inte för dig själv, inte för människor. Jag är trött på att vara tyst, jag ska berätta om den här stadens skrupelfria advokater, om hur hyresvärdar fungerar. Hjälp mig att nå populära publikationer och program. Om du har vänner på tv, tidningar, tjänstemän, offentliga personer och advokater, skicka dem bara mitt inlägg eller skriv i PM.

Adress

Herkulesvägen 17
Jönköping
55303

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när Thomas Pizza postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Dela