24/04/2024
Thomas uppdatering.
Då polismyndigheten inte har påbörjat någon typ av utredning av våran polisanmälan, lämnat in. 2024.03.05, skickade vi ett brev till åklagarmyndigheten i Jönköping.
Brevet kan ni lesa här.
Hej.
Målsägaren lämnade polisanmälan på polishuset 2024.03.05.
Anmälan gällande ”Egenmäktigt förfarande ”.
Anmälan har senare kompletterat med ”Skadegörelse ” och ”Stöld ”.
Anmälan egenmäktigt förfarande gäller följande:
Husägaren byttade lås på byggnaden natten mellan 2024.02.25 och 2024.02.26.
Målsägaren har i tiden mellan 2023.12.01 och 2024.02.26, inte mottagit från husägaren följande:
Hyresaviserning/Hyresfaktura
Påminnelse om obetalda hyror
Vräkning
Avhysning
Inga betalningsföreläggande från Kronofogdemyndigheten
Beslut från Kronofogden
Beslut om utslag från Kronofogden
Husägaren har i tiden mellan 2024.03.05 då polisanmälan lämnades in, begått skadegörelse på målsägarens inventarier av ett verde på 100 000,-
Husägaren har i samma period beslagtagit målsägarens inventarier, maskiner och annan egendom, med ett samlat värde på 1 000 000,- och tagit detta ur byggnaden och fraktat bort dessa till okänd adress.
Vid hänvändelse till handledare hos polis får man enligt svar om att polisanmälan står öppet och inte påbörjat, att målsägaren kommer kallas in till avhör, någon gång!
Faktum är att husägaren, utan nån form för lagligt process har, byttad lås, gjort skadegörelse på målsägarens inventarier, samt beslagtagit och fraktat bort alla målsägarens inventarier, maskiner och egendom från byggnaden till okänd adress.
Detta har gjorts möjligt enligt för att polis inte har gjort något som helst för att ta reda på lagligheten till husägarens handlingar.
Målsägaren har förlorat sin verksamhet utan laglig process.
Personal har förlorat sitt jobb.
Målsägaren har förlorat inkomst,inventarier, maskiner, och annan egendom, samlat till ett värde av närmare 2 000 000,- kronor.
Polis kunne ha förhindrat detta, då målsägaren vid flera anledningar har varit i kontakt med polis om vad som har varit pågående brott av husägaren i perioden 2024.03.05 och 2024.04.19
Polis har blivit larmad och varit på adress och dokumenterat med bild och rapport om det pågående brott från husägaren utan att det ageras från polis.
Vi är nu kommit till 2024.04.23.
Fortfarande är inte ärendet/polisanmälan påbörjat!
Hur kan det vara möjligt att vanliga, laglydiga borgare kan utsättas för dessa öppenbara brott, skadegörelse och stöld av hela sin verksamhet och sin existens utan att det kommer någon reaktion från polis och åklagarmyndighet alls??
Thomas och Marina