Klubbens egen idrottsplats Vättervallen ligger idylliskt vid Vätterns strand strax söder om Brandstorps samhälle. I mitten av 1990-talet började verksamheten med fotbollen att dala och istället satsade föreningen alltmer på den nya sporten innebandy. Denna verksamhet startade i sporthallen i Fagerhus, Fagerhult och växte till alltmer i såväl omfattning som framgångar. Det hela utvecklades till slu
t till en egen innebandyförening med verksamheten förlagd till Habo och Fagerhult. Kvar i Brandstorp fanns Vättervallen och en liten grupp entusiaster som ville bevara anläggningen i hopp om att fotbollsintresset skulle vakna till liv bland byborna igen.
2007 startade man med "fotbollslek" under enkla former en kväll i veckan. År 2009 hade man för första gången på nio år ett lag som i seriespel försvarade Brandstorps röd-blåa färger. Detta har utvecklats till att ca 60 barn under 2011 har tränat regelbundet. Under 2011 har föreningen haft 3 lag i seriespel: 1 pojk-flicklag, 1 pojklag och 1 flicklag samt fotbollslek för de yngre. Hela anläggningen drivs på idéel basis, medlemmarna ansvarar själva för skötsel och underhåll av planerna och klubbhuset. Klubbens uttalade målsättning är att under lekfulla former bedriva fotbollsverksamhet för bygdens barn och ungdomar och deras familjer, samt vara en samlingspunkt och gemenskapsfrämjande förening för alla Brandstorpsbor.