14/02/2026
En av våra medlemmar är ju otroligt aktuell just nu.
Det ska tävlas i melodifestival och grejer.
Vi är otroligt stolta och hoppas att ni precis som vi RÖSTAR utav fan ikväll.
Vi kör således en repris på Stefans lilla medverkan i serien ”VI SOM TRÄNAR PÅ ÄAK” här nedan.
Del 5.
Stefan Sjur är elektriker och musiker, han har stått på the Kop, sett sin häst dö i ett travlopp, varit i Dublin men aldrig ätit marsvin.
MEN FRAMFÖRALLT ÄR HAN MEDLEM I ÄAK.
Det är ju lite så vi sållar agnarna från vetet!
Om sin träningskarriär berättar han följande:
”Styrketräning har jag kört i perioder sedan Väder-Ulrika bodde i Älvdalen och styrketränade, vi sprang ofta på varandra där i sporthallens källare kommer jag ihåg, så typ sedan slutet av 90-talet. Sen har det ju funnits uppehåll i träningen, det räcker ju med en rejäl förkylning och nån veckas uppehåll så är motivationen som bortblåst.”
Stefan har ju som ni säkert vet något av en musikalisk karriär som rullar på.
Då gäller det ju att hålla sig i form!
En sådan här chans får man ju bara en gång livet!
”Jag vet ju bevisligen att jag mår bäst både fysiskt och psykiskt när jag styrketränar, det är är bara den där motivationen som sviker en ibland.
Men målet nu förutom att må bra, är att kunna leverera och ha roligare(om det nu går att ha roligare) på scenen.
”Allt blir lättare när man tränar och att sätta sig i TV-soffan efter ett pass på gymmet är underbart, istället för att ha ont i ryggen känner man hur endorfinerna flyter omkring i kroppen.”
”Sen att man troligtvis har Sveriges bästa gym i Älvdalen är ju en ynnest, ÄAK är ju helt fantastiska på alla sätt, en otroligt bra och proffsigt skött förening med sin styrelse och medlemmar som ska ha all cred man kan få.”
CHECK PÅ DEN!