22/11/2024
Havrekjeks med noget attåt
- Dannelse og utdanning
Dagens sending i Godt Selskap på + med Hege Holm ble en god prat der vi snakket om mat og helsefaget på Vikhammer ungdomsskole der jeg har vært i praksis til Kate Mogseth Nordal i forbindelse med pedagogisk utdanning ved NTNU. Her får 32 elever tre dager per uke opplæring i å dele måltidet og spise sammen. Imponerende hvordan de gjennomfører undervisningen med å holde busjett, gjøre vurderinger og se hver enkelt elev. Så ble det mimret rundt mamma og Sigrid Botngård sin havrekjeks, håndskrevet oppskrift på eget bilde. Disse er magisk gode, søte og sprø. Så lagde jeg en egen ostekjeks med salt. Sendingen kan høres i vedlagt link under.
Lykke til med bakingen.
Måltidskokk Inge
«Ren mat og en god prat»
https://radio.nrk.no/serie/godt-selskap/PLUV02023524?utm_source=nrkradio&utm_medium=delelenke-ios&utm_content=prf:PLUV02023524 =4m23