19/06/2025
Hit, men ikke lengre….😢
Det nærmer seg sommer og ferietid. I morgen, 20.juni, er vår siste åpningsdag.
Det er med tungt hjerte vi må meddele at caféen med mening ikke kommer til å åpne igjen etter ferien.
Etter nærmere 8 år med fantastisk innsats av ansatte, og spesielt ungdommene våre, er det foreløpig slutt for caféen vi har vært så stolte av🩷
Vi har hatt utrolige stamgjester som har heiet og vært trofaste🩷Likevel må vi erkjenne at det er tøft å overleve i serveringsbransjen på et lite sted med flere knallgode konkurrenter.
Fossumkollektivets formål er å drive rusbehandling for unge. For å oppfylle kravene oppdragsgiverne våre stiller til oss, er vi nødt til å foreta harde prioriteringer. Avgjørelsen om å avvikle Café Fossum ble tatt etter en totalvurdering på bakgrunn av dette.
Caféen har tilbudt meningsfull aktivitet, skapt mestringsfølelse, gitt læring, erfaring og vært et bidrag til bygda. Utviklingen har vært stor blant ungdommene som har jobbet der - suksesshistoriene er mange🥀🌹
Vi vil takke alle sammen for iherdig innsats. Vi har sett dere stå i angst og stor usikkerhet før tryggheten og tilliten til egne evner sakte, men sikkert, etter hvert økte. Det har vært spennende å følge dere på reisen - utrolig imponerende.
Arbeidspraksis er så meningsfylt at det vil vi ikke slutte å tilby ungdommene som mottar sin behandling på avdelingene våre i Indre Østfold.
Fossumkollektivet vil nå i enda større grad være avhengig av det gode samarbeidet vi har med lokalt næringsliv om praksisplasser for å skape enda flere solskinnshistorier 🪚☕️💇🏼🏍️
Helt til slutt vil vi få takke alle blide, lojale, høflige, tålmodige kunder vi har fått bli kjent med. Vi kommer til å savne dere! 🩷🩷