14/02/2026
LASSKJØRERE I FARTA! 🐴
Mandag 16. februar kommer Nord-Østerdal Lasskjørerlag igjen til bygda for siste rast før de kjører inn på Malmplassen til Martnasåpning tirsdag.
I år skal de kjøre gjennom sentrum og rett til samfunnshuset der de vil ha basen sin under hele oppholdet. De er ventet å ankomme sentrum mellom 15.30 og 16.30, og vi håper mange kommer for å hilse dem velkomne.
Kanskje blir det muligheter for å haike med sledene et lite stykke?
Det er dessverre ikke lagt opp til åpen kafé i år, da gjestene serveres og innkvarteres i samfunnshuset.
Tirsdag 17. februar kommer imidlertid lasskjørerne fra Vingelen, som vil ha base på Kølbua frem til onsdag! Og da er Kølbua kafé er åpen for både dem og alle andre, og serverer kaffe og vafler fra 16.00- 18.00.
Velkommen til både lasskjørere og andre besøkende!