12/08/2024
Alt vi har fått til! 📖🖌🌎✨ Fredriksstad Blad er på ballen og har skrevet en sak om at bokhandelen legges ned ved månedsskiftet. Takk for intervjuet! Det vi også snakket mye om, men som ikke fikk plass på trykk, er de nesten femti forfatter- og oversettersamtalene, bokpanelene, oversetter- og tegnekursene, foredragene, boksigneringene, opplesningene og intimkonsertene vi har rukket å gjennomføre i de vakre omgivelsene her så lenge det har vart. Dette har vært mulig takket være støtte fra Fredrikstad kommune, oversetterforeningene Norsk Oversetterforening og Norsk faglitterær forfatter- og oversetterforening - NFFO, Ord i Grenseland og andre som har sett verdien av å støtte prosjektet. Samarbeidet med gode naboer i Gamlebyen har også betydd allverden! I tillegg ville vi løfte vaktmester Frode Hansen, en reddende engel i det daglige, når det har regnet inn gjennom veggene fra 1704 eller vi har lurt på noe hva som helst. Alle skulle hatt en vaktmester som ham!
Og så hadde det så klart aldri gått uten alle dere trofaste kunder, som har bestilt og handlet bøker gjennom oss, tatt med gjester for å se, drukket lørdagskaffen over en bok her og sittet rundt tegnebordet med ungene, eller bare svingt innom når muligheten har bydd seg.♥️
Disse to og et halvt årene har altså bevist at ønsket om denne typen bokhandel er stort. Det er inspirerende og vi tar det med oss videre. Og så må alle holde av lørdag 31. august: Da skal vi tømme bokhandelen for bøker og inventar og det hele. En gyllen mulighet til å sikre en rimelig julegavehandel i god tid. Invitasjon kommer! 📚