08/08/2026
Alhamdulillah siap order untuk minggu ni
Punya la huru hara malam tadi
Mula-mula terkurang air
Lepas tu terlebih air π
Sakit kepala fikir berapa nak kena tambah levain & tepung untuk balancekan semula ratio
Kurang air, doh keras, tak cukup hydration, crumb rapat
Kurang levain, tak cukup p**a untuk doh kembang
Levain ni bertindak menggantikan yis
Kalau guna yis instant ya senang
Tambah jela yis nak bagi dia naik cepat
Tapi levain tak boleh macam tu
Sebab dia ada tepung & air yang akan mempengaruhi hydration doh
Kalau terlebih air, lembik p**a doh
Susah nak manage
Sebab nanti nak bentuk, nak score
Selepas beberapa kali kiraan & penambahan
Dapat juga kita balancekan semula
Alhamdulillah
Nana rasa batch kali ni hasil yang paling baik setakat ni
Begitulah, setiap kali kita buat, kita belajar π
Terima kasihh semua yang order untuk minggu ni
Hari tu ada yang cakap, βbila nya openβ π«£
Nana minta maaff sangat tau
Nana tak buat selalu
Sebulan ada la 2-3 kali sahaja
Jadinya nana open sekali je sebulan
Customer terus pilih tarikh yang available dekat website
Terus la full untuk bulan tu
Begitulahh
Nanti nana open slot untuk september, korang terus book tarikh ya π