17/06/2026
HOT NEWS!!!
We hebben iets nieuws!
Meet SPAGNIE!!!
De druif van de witte Spagnie is een Auxerrois en wordt geteeld in een wijngaard op de grens van Oostnieuwkerke en Westrozebeke (Meiboomstraat). Het persen van de druiven, rijpen en bottelen van de wijn gebeurt in Hooglede (Kleine Stadenstraat).
De wijn is van oogstjaar 2025 en wordt biologisch geteeld.
Na het plukken werden de stelen eerst verwijderd, waarna de druiven nog enkele dagen in de koeling gingen alvorens ze geperst werden. Dit geeft de witte Spagnie een heerlijke, lichtzoete smaak met fruitige (Hoogleedse) toets!
Perfect als apéro op ons zonnige terras of 's avonds bij een heerlijk hapje 😉