Planttrekkerij

Planttrekkerij Di > Do: DINER 17u30-22u
Vrij : KNABBELEN EN BABBELEN 17u-22u
Laatste zondag vd maand : Zalige Zondag LUNCH

👉reserveren via de website

Vinnige Venkel... zo voelen wij onszelf ook een beetje tijdens het klussen in de zinderende hitte, onder het gedril van ...
19/06/2026

Vinnige Venkel... zo voelen wij onszelf ook een beetje tijdens het klussen in de zinderende hitte, onder het gedril van de bouwvakkers en tijd-terwijl het stof uit ons longen kuchend 😜

Gelukkig is het ook één van onze hoofdgerechten, en wordt die versie stof-en rumoervrij geserveerd.
Wat er wèl bij geserveerd wordt?

Een romige crème van zoete aardappel, heerlijk geroosterde lokale champignons (wisselende mengeling van lions mane, shiitake, maitake,... ) huisgemaakt poeder van zwarte olijf, gefrituurde salie en een frisse salade van beluga linzen met gekonfijte citroen 💚

👉 vanaf dinsdag terug op post - inclusief terras dus claim alvast je tafeltje 🎊

PS ( de ECHTE helden in het verhaal zijn de mannen die zonder zagen en klagen de werken uitvoeren-in de hitte en hun belofte houdend het op 1 week weer dicht te leggen👉 niet de stad, niet de Fluvius )

Raf en Ronny worden deze week Sus en Klus.Wij werken heel de week door achter gesloten deuren om jullie vanaf 23/6 nòg b...
15/06/2026

Raf en Ronny worden deze week Sus en Klus.

Wij werken heel de week door achter gesloten deuren om jullie vanaf 23/6 nòg beter te kunnen dienen 💪🏻

Dat zal waarschijnlijk niet in de statische vorm zijn zoals onze getalenteerde vriendin Carmen De Vos ons hier portretteerde... maar onze leuze "leve de liefde" -de Standaard column waarvoor deze foto genomen werd- blijft wel overeind 🥰

👉reserveer alvast je plekje in ons opgefriste stekje ☀️🎊

Onze straat ligt open ....Maar wij blijven dat ook 💪🏻Vandaag, morgen en vrijdag bedienen wij jullie nog met onze grote g...
10/06/2026

Onze straat ligt open ....
Maar wij blijven dat ook 💪🏻

Vandaag, morgen en vrijdag bedienen wij jullie nog met onze grote glimlach,
De week van 15 tot en met 21/6 houden wij een elke dag klusdag 💪🏻

Er werd ons ten stelligste beloofd dat "het kwaaiste" voorbij zal zijn na die week 👉 en de zon gaat terug schijnen dus boek maar al gauw jullie tafeltje ☀️🎊🥂

Mooi 't leven is mooi zolang er zon, muziek en straatwerken zijn 🤩🤩🤩

Bloedserieus zijn wij....Als het gaat over onze missie dan toch 💚Bij ons draait alles om pure, eerlijke, altijd 100% pla...
07/06/2026

Bloedserieus zijn wij....

Als het gaat over onze missie dan toch 💚

Bij ons draait alles om pure, eerlijke, altijd 100% plantaardige gerechten die vertrekken vanuit biologische seizoensgroenten die we zo lokaal mogelijk aankopen.

We proberen te verrassen met herkenbare ingrediënten en smaken in onverwachte combinaties of met een eigen twist aan.

Geen hoogdravende keuken met veel hocus pocus, maar low profile gemoedelijke gerechten waar massa's passie, liefde en (soms te) veel tijd in kruipen aan een faire prijs.

Dat wij onszelf niet altijd even bloedserieus nemen kan je in sommige foto's ook ontdekken ....

Special thanks aan de allerliefste die zo moedig was een hele dag onze vrijdagse prep oftewel georganiseerde chaos, zangstondes (inclusief danspasjes) èn lachsalvo's te trotseren en daar dan ook nog eens prachtige foto's van wist te maken ❤️🙏🏻

Pasta Prosciuto Dat wij pasta lovers zijn wisten jullie al, en dat we daar graag een onverwachte "zwier" aan geven ook w...
03/06/2026

Pasta Prosciuto

Dat wij pasta lovers zijn wisten jullie al, en dat we daar graag een onverwachte "zwier" aan geven ook waarschijnlijk ☺️

We combineren deze linguine verrassend met de heerlijke seizoenstopper koolrabi en een flinke schep miso slagroom ( dankjewel .be voor de hemelse friszure en licht pittige linzenmiso met yuzu en kosho 🥰).

Om het compleet fingerlicking good te maken toppen wij af met huisgemaakte "prosciutto" en crispy chili, en een pittig cress'je - what else 😇

👉 op onze eerste dag van dit nieuwe meu gisteren zeiden 2 gasten "the best vegan pasta we had in our entire life"....

Dat zijn misschien lyrische woorden maar we moedigen toch aan eens te komen proeven 💪🏻💚

Nog maar pas bekomen van Zalige Zondag en hier zijn we alweer met een nieuw menu 💚Zoals steeds bulkt het van lokale seiz...
01/06/2026

Nog maar pas bekomen van Zalige Zondag en hier zijn we alweer met een nieuw menu 💚

Zoals steeds bulkt het van lokale seizoensgroenten en massa's liefde voor eenvoudige eerlijke gerechten.

"Moeders deugddoende keuken met een hoekje af, en gelukkig 100% plantaardig" is de correcte analyse van een recente gast 😇

Omdat het zo waanzinnig plezant EN lekker was met .madam hebben wij de frisse Noodle Salade bomvol groentjes en huisgemaakte pindasaus ongegeneerd (maar mèt goedkeuring) omgeturnd tot een voorgerechtje ☺️

👉 vanaf morgen 2/6 tot en met 16/7 loopt dit zomers menu'ke
👉 de week van 15/6 sluiten wij om wat hoognodige klusjes te doen

Zalige Zondag.... we worden er zelf altijd heel blij van 🎊Keer op keer volzet - met de allerleukste gasten dan nog ( zow...
01/06/2026

Zalige Zondag.... we worden er zelf altijd heel blij van 🎊

Keer op keer volzet - met de allerleukste gasten dan nog ( zowel de usual suspects als de newbies) 🙏🏻

Gisteren was het nog eens extra plezant, omdat we het samen mochten doen met Eva van .madam ( AB SO LUTE aanrader om uit te checken) 🥰

👉 morgen nieuw menu dus stay tuned en boek alvast je tafeltje
👉 volgende Zalige Zondag : lalalalasagne, reserveren is slim

📷 van de geweldige

Onze trouwe volgers & bezoekers weten het al :Wij houden ongelooflijk veel van hondjes èn van een streepje prozaïsche po...
30/05/2026

Onze trouwe volgers & bezoekers weten het al :

Wij houden ongelooflijk veel van hondjes èn van een streepje prozaïsche poëzie ☺️🐶🐕🐩🐕‍🦺🦮

Wat we minder tof vinden is om de pispaal te zijn, en al zeker niet letterlijk 🤷🏻‍♀️

Daarom hebben wij een topnotch Street Artist laten komen om op ludieke wijze passanten aan te moedigen hun viervoeters niet tegen onze gevel of bloempotten te laten plassen.... zo blijft ons terras voor jullie fris en fruitig 🍇🫐🧽💦🚿

👉 meteen ook de reden waarom wij verkiezen ons terras ROOKRVIJ te houden, dan blijft het voor iedereen aangenaam buiten dineren 🥳

TOT BINNENKORT ❤️❤️❤️

Psjjjjjt : vanaf dinsdag nieuw menu 🤫

Geen betere recap van een menu dan die van de liefste gasten 🙏🏻💚Vandaag en morgen nog op het menu:☀️ Koningsoesterzwam m...
27/05/2026

Geen betere recap van een menu dan die van de liefste gasten 🙏🏻💚

Vandaag en morgen nog op het menu:

☀️ Koningsoesterzwam met Béarnaise OF Tartaar van rode biet
☀️ Asperges à la Planttrekkerij OF Légumes pistou
☀️ Tiramisu belge OF Carré citroen met rabarber

Dankjewel voor het bezoekje lieve , en voor de deftige foto's (dat krijgt bij ons altijd de laagste prioriteit want wij voeden liever jullie buik dan onze Instagram 🙈)

👉 er nog bij zijn ? Reserveren kan nog vandaag en morgen 🎊

Moederkesdag in Antwerpen - daar mag niet aan voorbij gegaan worden ... da's bittere ernst 😊Wij vinden het alleszins de ...
26/05/2026

Moederkesdag in Antwerpen - daar mag niet aan voorbij gegaan worden ... da's bittere ernst 😊

Wij vinden het alleszins de moeite om een een SUPER UNIEKE EN UITZONDERLIJKE mogelijkheid te bieden om op een ZATERDAG bij ons te dineren 💚🥂

Wij creëren een verfijnd en uitgepuurd menu dat bol staat van liefde voor onze moeder natuur en bij uitbreiding iedereen die aanschuift.
Verwacht je aan verwennerij à la Planttrekkerij maar dan net ietsje meer fancy schmancy 😇

Reserveren kan nu al via onze website en is verplicht voor deze uitzonderlijke ZATERDAG-opening.... wees er dus snel bij en laat deze kans niet schieten 🎊

Adres

Sint-Laureisstraat 76
Antwerp
2018

Openingstijden

Maandag 17:30 - 22:00
Dinsdag 17:30 - 22:00
Woensdag 17:30 - 22:00
Donderdag 17:30 - 22:00
Vrijdag 16:00 - 22:00

Telefoon

+32496609105

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Planttrekkerij nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Uitgelicht

Delen