BeerMonkey

BeerMonkey Beer Monkey Brewey på Facebook BeerMonkey Brewey

Varför BeerMonkey? Varför valde jag just det namnet på mitt lilla bryggeri?
(1)

Varför inte ”Knivsta öl” eller något annat tråkigt? Svaret är att jag tycker det är ett kul namn som dessutom har en lite rolig betydelse. Svårt att översätta på ett bra sätt tycker jag, så jag försäker inte ens;

“Beer Monkey

Mythical Simian like creature that magicly appears during the middle of the night to Ruffle your hair, sh*t in your mouth and nick $50 out of your wallet while you sleep.

Often visits after you duck out on a Friday night for a few "bevvies" with the boys. And I'd just nipped out for a few quiet beers with boys and the next thing you know I wake up with a hangover and the "Beer Monkey's" paid me a visit!”

Då temperaturen inte vill gå upp riktigt och risken för regn är överhängande så blir det tyvärr stängt i morgon tisdag o...
15/06/2026

Då temperaturen inte vill gå upp riktigt och risken för regn är överhängande så blir det tyvärr stängt i morgon tisdag också 😢

Men deppa inte, onsdagen ser mycket bättre ut! ☀️Så länge det inte regnar på onsdag och termometern kryper över 14 grader så ses vi på onsdag! 🍻

Påminner om att vår uteservering är stängd idag måndag
15/06/2026

Påminner om att vår uteservering är stängd idag måndag

Då det tydligen skall regna i morgon är vår uteservering stängd i morgon måndag. 🍻
14/06/2026

Då det tydligen skall regna i morgon är vår uteservering stängd i morgon måndag. 🍻

Idag har vi premiär för Mexican Martinis🍸 Har ni provat en sån någongång? Oavsett vilket är ni såklart varmt välkomna ti...
11/06/2026

Idag har vi premiär för Mexican Martinis🍸
Har ni provat en sån någongång? Oavsett vilket är ni såklart varmt välkomna till vår uteservering med hantverksöl, vin, frozen margaritas och MEXICAN MARTINIS 🍻

Då gmkör vi igen idag, start 16 🍻 Har fått lite frågor när vi stänger, svaret är att ”det beror på” (väder och antal gäs...
11/06/2026

Då gmkör vi igen idag, start 16 🍻
Har fått lite frågor när vi stänger, svaret är att ”det beror på” (väder och antal gäster) men såhär innan midsommar skulle jag säga att vi stänger runt 21-22 om det inte regnar 😊

Välkomna 🍻
10/06/2026

Välkomna 🍻

We are open! 🍻
10/06/2026

We are open! 🍻

Premiär idag 🍻
10/06/2026

Premiär idag 🍻

Onsdag 10/6 klockan 16:00 kör vi igång vår uteservering mitt i Uppsala 🥳
08/06/2026

Onsdag 10/6 klockan 16:00 kör vi igång vår uteservering mitt i Uppsala 🥳

Ölapan i radio denna gång 🍻
05/06/2026

Ölapan i radio denna gång 🍻

Daniel först i Uppsala – öppnar uteservering utan varm mat.

Från och med första juni slopades matkravet för serveringstillstånd. Daniel Ceder driver en av de första verksamheterna i Uppsala som hoppar över maten och går direkt på ölen.

Hör mer via länken i kommentarerna.

Adress

Dragabrunnsgatan 6
Uppsala
75320UPPSALA

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när BeerMonkey postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Kontakta Affären

Skicka ett meddelande till BeerMonkey:

Dela

Typ