Melagbg

Melagbg En äkta Italiensk vedugnsbakad pizza. Vi har även fullständiga rättigheter

Tjänaretjänare allesammans! Sommaren har kommit och gått och det är dags för oss att återgå till ”normala” öppettider. S...
10/09/2025

Tjänaretjänare allesammans!

Sommaren har kommit och gått och det är dags för oss att återgå till ”normala” öppettider. Så till alla er som varit å dragit i dörrarna medan vi preppat senaste veckorna, ni behöver inte dra mer för luncherna är tillbaka!

Meeeeen, i en lite annan form…

Innan har vi ju kört öppet både lunch och kväll här i restaurangen alla dagar utom på helgen. Men efter att ha kört vårat sommarschema ett tag nu, vilket betydde att vi tog bort luncherna helt så har vi sett att de inte varit så lönsamma som vi trott. Luncherna alltså.

Så med hopp om att få ändring på det kör vi enbart lunch på torsdag och fredagar framöver. Vi ser hur det funkar och utvärderar efter ett tag. Men jaa, luncherna is back iaf!

Så till alla våra kära lunchgäster, sprid ordet om torsdag & fredag på mela så ses vi snart!

Ciao så länge,
/mela

Tjänaretjänare allesammans!!I och med AC/DC på Ullevi så kör vi öppet måndag i restaurangen för första gången någonsin!!...
26/07/2025

Tjänaretjänare allesammans!!

I och med AC/DC på Ullevi så kör vi öppet måndag i restaurangen för första gången någonsin!! Vill ni va säkra på att få bord innan kan ni alltid slänga iväg ett mail till [email protected]

Och för er som missat är andra bilden öppettiderna vi kör under sommarn!

Ciao så länge så ses vi när vi ses,

/mela

Tjänaretjänare allesammans! Göteborgs-legenden intar Ullevi och vårt fantastiska rike fyller år. För oss betyder det lit...
05/06/2025

Tjänaretjänare allesammans!

Göteborgs-legenden intar Ullevi och vårt fantastiska rike fyller år. För oss betyder det lite special-öppettider.

Som Antons fantastiska skylt säger:

Fredag, 15.00 - 21.30
Lördag, 14.00 - 21.30
Söndag, 14.00 - 20.30

Helt fullbokat under både fredag och lördag på våra bokningsbara bord men som vanligt helt okej att komma på ett drop-in-besök eller för lite takeaway. Tror det kommer bli smått kalabalik i stan denna helgen, folk gillar Håkan, så ha i åtanke att det kanske inte riktigt går lika snabbt för oss att få ut beställningarna!

Allt gött!! Hoppas vi ses till helgen, ciao så länge
/mela

Tjänaretjänare allesammans!Den här degen ni ser på bilden är en deg vi satte igår kväll som fått jäsa under natten. Varf...
18/05/2025

Tjänaretjänare allesammans!

Den här degen ni ser på bilden är en deg vi satte igår kväll som fått jäsa under natten. Varför ni ser den är för att vi hade rekordförsäljning igår under lördagkvällen. Det betydde också att vi råkade gå in bra mycket mer än väntat på degarna vi skulle använda till att baka idag…

Så igår slog vi våra kloka hjärnor ihop och tänkte att om vi sätter en deg som får jäsa under natten (som vi aldrig testat innan) så kan vi bolla den på morgonen och använda idag? Det bör ju funka eller hur?

Svaret blev nej, för den går inte ens att göra till bollar utan att den faller isär… Degen lever sitt egna liv och allt det där. Nu hamnar den i vilket fall i kompostbingen och får fortsätta jäsa där.

Vad detta betyder inför idag är att vi har bra mycket mindre deg än vi brukar på söndagar och av den anledning kommer det med största sannolikhet säljas slt väldigt snabbt.

Så för att undvika så många sura miner som möjligt så får ni en heads-up här att ifall ni tänkt komma till mela idag, kom tidigt för jaa det kan ta slt väldigt tidigt🙏🏼

Ta hand om er så länge så ses vi när vi ses!

Ciao
/mela

Tjänaretjänare allesammans!Denna helgen har  en temahelg med fokus på pizza och vin. Och när de frågade oss om vi ville ...
06/05/2025

Tjänaretjänare allesammans!

Denna helgen har en temahelg med fokus på pizza och vin. Och när de frågade oss om vi ville gästspela så var svaret givet. Så nu på Fredag & Lördag kommer vi på mela tillsammans med , servera pizza i hamnområdet inne på Liseberg i ett litet tält!

Detta betyder då för er som tänkt komma å äta hos oss i vår restaurang i Gårda under fredagen/lördagen att ni får tänka om och svänga förbi Liseberg då vår lokal är helt stängd de dagarna. Det blev helt enkelt bara ännu bättre för er!

Tisdag, Onsdag och Torsdag denna veckan håller vi öppet precis som vanligt. 11.00 - 21.30

Vi hoppas ni svänger förbi på en pizza i helgen, och tar ett glas rött från som står för drycken och kanske någon åktur eller två på det.

Ciao så länge!
/mela

Tjänaretjänare allesammans!Nu har det varit mörkt ett tag och julen närmar sig med raketfart!! För de flesta betyder det...
17/12/2024

Tjänaretjänare allesammans!

Nu har det varit mörkt ett tag och julen närmar sig med raketfart!! För de flesta betyder det också lite ledighet med tid för nära och kära och så blir det även för oss i år. Då ingen av oss känner sig sugna på att stå å baka pizza under jul, nyår och dagarna emellan så kör vi stängt hela vägen.

Vi är såklart tillbaka till den årliga pizzadagen, dvs nyårsdagen och ska förbereda mer degar än någonsin så hoppas vi ses då och kan starta 2025 tillsammans på bästa sätt🎉

För er som inte hade så tur i vår lilla pakettävling och fick bli tomhänta, oroa er inte! Vi har fortfarande kvar både olivoljepaket och degpaket så är ni sugna på något av dem har ni fram till fredag kväll på er att knipa en sådan klapp! Dock mot betalning då… men det är värt det. Tänk er va glad farmor blir när hon får tre goda olivoljor i julklapp!!

Sååå från oss alla, till er alla, önskar vi er en riktigt god jul🫶🏼

Ciao så länge
/mela

Försäljningshyllan!!!Produktinformation från vänster till höger1. Caputo tipo 00 mjöl, det röda. Ni som har intresset ha...
01/12/2024

Försäljningshyllan!!!

Produktinformation från vänster till höger

1. Caputo tipo 00 mjöl, det röda. Ni som har intresset har nog sett detta innan då det mer eller mindre vart det hetaste pizzamjölet på marknaden senaste åren. Vi kör den blåa varianten i vår deg, men finns ej små paket av den varianten så blir att vi får sälja detta. Detta mjölet, den röda varianten, passar bäst för lite längre jäsningar så vill ni testa på en jäsning över 24h rekommenderas detta!
35:-

2. Durumvete från Molino Casillo! Ett riktigt fint durumvete som gör sig otrolig i pasta! Vi använder det som ett ”utbakningsmjöl” när vi trycker ut degarna och det funkar svinbra då det inte ger än bränd besk smak i botten som vi märker att andra mjöl vi testat kan göra!
29:-

3. Sardellfiléer fiskade i Kantabriska havet utanför Baskiens kust. Inlagda i en fin olivolja. Riktigt goa, vi kör dom i vår sardellmacka som förrätt!
79:-

4. N’duja di spilinga! För er som inte vet, en het bredbar salami med chili från Calabrien. Riktigt gott, tyvärr inte den vi använder oss utav här i restaurangen då den kommer i en alldeles för stor förpackning. Men Delizie di Calabria gör grymma produkter och denna är vass och i samma klass som den vi kör på!
89:-

5. En extra virgin olivolja med tryffelsmak med en liten tvist. Den är på spray så man sprayar ut den. Väldigt enkel att använda och väldigt god. Tycker det viktigaste med tryffeloljor är att smaken ska vara lagom. Inte för mycket och inte för lite utan lagom. Inte många som löser det men vi tycker denna gör jobbet väldigt bra!
129:-

6. Congedi olivolja med chili i, eller med peperoncini som man så fint kallar det i pizzalandet. Riktigt bra hetta i denna, inte för mycket, inte för lite -alldeles lagom. Även denna finns på borden här i restaurangen så länge man frågar om den!
149:-

7. En kallpressad och ofiltrerad extra jungfruolivolja gjord på högkvalitativa oliver. Congedi kan sina grejer för denna oljan är bland de bättre vi smakat på och av den anledningen vår standardolja här på borden i restaurangen!
189:-

Tjänaretjänare!!Hoppas ni alla haft en fantastisk sommar♥️Vi kommer att gå tillbaka till våra gamla öppettider från och ...
21/08/2024

Tjänaretjänare!!

Hoppas ni alla haft en fantastisk sommar♥️

Vi kommer att gå tillbaka till våra gamla öppettider från och med idag. Vilket betyder att man onsdag till fredag kan avnjuta en lunchpizza hos oss. Vi kommer även att ha öppet en timme längre framöver. Testade under sommaren och då det var väldigt uppskattat ser vi ingen anledning att ta bort det. Våra nya öppettider ser alltså ut såhär:

Onsdag till fredag 11.00 - 22.00 (21.30)
Lördag 16.00 - 22.00 (21.30)
Söndag 14.00 - 21.00 (21.30)

Tiden som är inom parentes är när köket stänger alltså 30min innan, man kan alltså inte förvänta sig en pizza om man kommer 21:47 en torsdag... Ni kan alltid hitta våra öppettider här på instagram, vår hemsida eller google!

Ta hand om er så ses vi när vi ses!
Allt gott,
/mela

Tjänaretjänare allesammans!Som bilden säger håller vi stängt fredag & lördag denna veckan i och med midsommar! Vi är til...
20/06/2024

Tjänaretjänare allesammans!

Som bilden säger håller vi stängt fredag & lördag denna veckan i och med midsommar! Vi är tillbaka igen på söndag mellan 14.00 - 20.00.

Eftersom midsommar mer eller mindre säger ”nu är det sommar” så går vi in på vårt sommarschema efter denna helgen. Sommarschemat kommer innebära lite andra öppettider. Vi kommer att ta bort luncherna och istället ha öppet en timme senare på kvällen. Vårt sommarschema kommer se ut som följande:

Måndag & tisdag
Stängt
Onsdag till lördag
15.00 - 22.00
Söndag
14.00 - 21.00

Obs! En halvtimme innan kommer vi att ta sista beställningar och efter det stänga köket.

I nuläget är det lite oklart hur länge vi kommer att köra på vårat sommarschema men egentligen till semestertiderna är slt och folk kommer tillbaka till jobbet. När exakt det blir får vi se!

Summa summarum, stängt fredag och lördag denna veckan, och nya öppettider från och med nästa! Glad midsommar allihopa önskar vi på mela, ta hand om varandra🫶🏼🫶🏼🫶🏼

♥️♥️♥️
14/11/2022

♥️♥️♥️

Mela Pizzeria i Gårda gör allt för sin italienska vedugnspizza.

Tjänaretjänare allesammans!!Efter att ha kört på vårt nya schema nu i två veckor har vi bestämt att ändra om lite. Vi ko...
03/09/2022

Tjänaretjänare allesammans!!

Efter att ha kört på vårt nya schema nu i två veckor har vi bestämt att ändra om lite. Vi kommer att ta bort onsdag och torsdag kvällarna och istället köra en extra lunch på tisdagar.

Detta blir sjukt mycket smidigare för oss logistikmässigt med tanke på när degar skall sättas samt att det inte vart så mycket drag här på vardagkvällarna. Kanske blir det lite annorlunda den dagen vi får igenom vårt alkoholtillstånd men det tar vi då!

Måndag: stängt
Tisdag: 11-14
Onsdag: 11-14
Torsdag: 11-14
Fredag: 11-14 & 17-21
Lördag: 16-21
Söndag: 14-20

En annan nyhet är också att vi ändrat om lite i lunchmenyn och tagit bort några pizzor från vanliga menyn. Detta är för att det ska gå så snabbt som möjligt under lunchruschen⚡️

Hoppas vi ses snart, ni vet vart vi finns♥️

Ciao så länge

Tjänaretjänare allesammans!För ungefär en månad sedan slog vi upp dörrarna till vår fina restaurang i Gårda för första g...
23/08/2022

Tjänaretjänare allesammans!

För ungefär en månad sedan slog vi upp dörrarna till vår fina restaurang i Gårda för första gången. Det har varit en intensiv månad, men så jäkla kul och att gå från truck till restaurang är det bästa vi gjort♥️

Efter lite testande fram och tillbaka med lunch och kväll har vi bestämt oss för våra första fasta öppettider. Vi skriver ”första” för att vi förmodligen kommer ändra dom i framtiden, men den närmsta tiden äre detta som gäller. Ni hittar öppettiderna på bild 3, eller i våran händelsehöjdpunkt ”öppettider”

Här kommer även lite generell info som vi märkt många undrar. Lite som en FaQ kanske.

Bordsbokningar är inget vi gör. Det är att dyka upp på plats som gäller, brukar för det mesta alltid finnas ett eller två bord lediga

Vi serverar inte någon glutenfri pizza. Vi har dock ett sjukt bra recept vi så småningom vill introducera men är lite logistik kvar att lösa och inget vi känner att det är värt att lägga energi på i nuläget, men en vacker dag så!

I nuläget serverar vi inte heller någon alkohol. Det mest spännande vi har att erbjuda i dryckväg är San Pellegrino och det är ju faktiskt underbart det med speciellt nu när vi börjat köra med glasflaskorna, lite mer känsla liksom. Processen med alkoholrättigheter är iaf påbörjad, men när det kommer vet vi inte

Takeaway är ju något som för oss varit självklart då det är så vår pizza serverats i över två års tid, en pizza att ta med går hur bra som helst att beställa

Det var väl allt för denna gången, vi ses på en pizza på Tritongatan snart♥️

Ciao så länge /mela

Adress

Gothenburg

Öppettider

Tisdag 16:00 - 21:30
Onsdag 16:00 - 21:30
Torsdag 11:00 - 21:30
Fredag 11:00 - 21:30
Lördag 16:00 - 21:30
Söndag 14:00 - 20:30

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när Melagbg postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Kontakta Affären

Skicka ett meddelande till Melagbg:

Dela