Kafe Lorong

Kafe Lorong Lorong 2.0 baru buka 2025
(2)

06/08/2026

Method acting gone wrong 🙅🏻‍♀️

📍Kafe Lorong, Plaza Jasin Bestari

02/08/2026

Serabut p**ak min dengau dia nyanyi😂

Yupp tak lama je lagi kami akan beroperasi waktu tengahari,
Ni kami tengah perbetulkan SOP sambal, protein dll..

Menu Ayam Gepok pasti ada✅

Nanti jemput datang tauuu😋😋😋

Nak kerja sambil main phone? Bolehhhh..JAWATAN KOSONGKAFE ASSISTANT📍 Kafe Lorong, Plaza Bestari, Jasin BestariMinat Medi...
30/07/2026

Nak kerja sambil main phone? Bolehhhh..

JAWATAN KOSONG

KAFE ASSISTANT

📍 Kafe Lorong, Plaza Bestari, Jasin Bestari

Minat Media Sosial? Kami Cari Anda!

✔ Menghasilkan content media sosial
✔Tak segan depan kamera
✔ Membantu urusan harian kafe
✔ Wanita 18–30 tahun
✔ Gaji RM1,800 – RM2,200
✔ Waktu kerja dibincangkan semasa interview

📲 WhatsApp: 017-657 0217

Min rindu❤️Nampak simple  menu ni dan dah lama min tak masak.Mee goreng ni antara menu yang dah lama sangat min tinggalk...
28/07/2026

Min rindu❤️

Nampak simple menu ni dan dah lama min tak masak.

Mee goreng ni antara menu yang dah lama sangat min tinggalkan nasib ingat lagi resepi itu pon min main campak2😬

Dulu masa tolong Abah dekat warung,
balik je sekolah min akan masuk dapur & masak sendiri.

Semalam sebenarnya kami nak buat Mee Rebus. Tapi stok keledek dekat supplier tak ada, jadi terpaksalah hold dulu sampai Khamis.
*Insyaallah khamis dah ada MeeRebus👏🏻

Daripada biarkan air rebusan daging tu membazir
( planning air rebusan daging nak buat meerebus)
min cuba buat mee goreng guna air rebusan tu.

Sekali suap…

Halamakkk kena kenaa!!

Ya Allah…
rupa-rupanya yang min rindu bukan sekadar mee goreng.
Tapi rasa yang pernah jadi rutin satu masa dulu. 🥹

Kadang-kadang idea dekat dapur ni datang macam tu je.

Bukan sebab nak cipta menu baru,
tapi sebab cuba manfaatkan apa yang dah ada.
Guna je iventori sama.

Sebenarnya banyak lagi menu yang min teringin nak bawa masuk dekat Lorong.

Cuma buat masa ni kami kena susun pelan pelan.
Manpower belum cukup,
ruang dapur pun masih terhad. Lagi ni tengah huru hara untuk persiapan nak jualan Lunch nanti🥹

Jadi kami lebih rela keluarkan satu-satu menu dengan betul daripada tergesa-gesa dan akhirnya mengecewakan.

Terima kasih sebab masih sudi datang, makan dan support Lorong.

Setiap kali korang singgah,
sebenarnya korang tengah bantu Lorong berkembang sedikit demi sedikit.

Harapan min cuma satu,

Semoga satu hari nanti semua menu yang selama ni hanya jadi nota kecil dalam memori dan idea dalam kepala min, akhirnya dapat sampai ke meja korang.

Terima kasih sebab sentiasa ada dalam perjalanan ni. ❤️

kalau buat menu dekat Kafe Lorong ni memang kadang-kadang lari tema sikit dari Kafe lain😆Bukan nak lain dari lain sangat...
26/07/2026

kalau buat menu dekat Kafe Lorong ni memang kadang-kadang lari tema sikit dari Kafe lain😆

Bukan nak lain dari lain sangat,
Cuma min s**a buat makanan yang min sendiri rindu nak makan.

Macam Sotong Sambal ni.
*Ibu min dulu kalau masak Sambal s**a letak serai,
Ikan, daging, sotong la😬

Sotong ni problem dia Nak jual selalu memang tak mampu nak pusing modal😆
Sebab dekat kafe banyak jenis protein,
so mana protein yang laju terjual itu yang kami banyakkan stock.

Yela Sekilo sotong sekarang bukan murah,
Jadi kalau ada tu, kira rezeki la.
Habis memang habis. 😂

Sebab tu menu dekat Lorong akan ada hari korang
Takde rezeki nak makan. *so korang nak datang kena call dulu.

Tapi kan bila tengok menu ni,
Min terus teringat zaman kecik.

Dulu min duduk dekat kawasan nelayan.
Seafood ni benda biasa je,
Sotong, ikan, udang senang nak dapat.

Yang susah sebenarnya ayam. 🤣
Kadang-kadang sebulan sekali baru merasa.
Ada masa tunggu Hari Raya baru dapat makan ayam.

Nasik Ayam,
Ayam masak merah..
Fuhhh !!

Sekarang ni dah terbalik p**a.
Ayam jadi lauk biasa, seafood p**a rasa macam lauk orang kayangan. 😅

Sebab tu min s**a create menu dekat kafe menu yang min s**a makan.

Bagi min la kan,
setiap menu dekat sesebuah kedai makan kat luar sana mesti ada kenangan dia,
*Sesetengah menu yang jarang dapat la.

Ada menu yang lahir sebab resipi mak,
ada yang sebab arwah ayah s**a makan,
ada yang sebab zaman susah dulu.

Kafe Lorong pun sama.

Kalau korang nampak menu yang bagi korang rasa susah nak jumpa,
kami dekat Lorong bukan sebab nak viral,

Tapi sebab ada cerita yang min sebagai pemilik nak berkongsi cerita melalui menu kami❤️☺️

Blas Healing ni dia beverage yang jadi signature drink Lorong yabg menyegarkan.Bancuh dia  guna 4 jenis perasa kordial,L...
23/07/2026

Blas Healing ni dia beverage yang jadi signature drink Lorong yabg menyegarkan.

Bancuh dia guna 4 jenis perasa kordial,
Lemon & Longan😋
Tambah pudina sikit fuhh syahduu..

Nak cuba? Boleh la manti datang ke Lorong

📍Kafe Lorong , Plaza Jasin Bestari❤️

Assalamualaikum geng Lorong!Kami mencari staff tetap untuk beberapa calon lagi sebagai persediaan untuk pembukaan waktu ...
22/07/2026

Assalamualaikum geng Lorong!

Kami mencari staff tetap untuk beberapa calon lagi sebagai persediaan untuk pembukaan waktu tengahari nanti.

Location📍Plaza Jasin Bestari , Melaka

Had umur seperti diatas tapi jika anda punyai pengalaman yang luas, kesihatan yang baik anda juga digalakkan mohon dengan tetapan terma&syarat. link ada di bio

Join tema Lorong mula Ogos nanti jom!😍

Bantu Lorong share&repost ya☺️

Geng ! tenkiuu hadir😍👏🏻Teringat masa min bujang dulu min ada ex5 dream sebijik😬rim hitam jejari kaler oren😂Kalau merempi...
21/07/2026

Geng ! tenkiuu hadir😍👏🏻


Teringat masa min bujang dulu min ada ex5 dream sebijik😬rim hitam jejari kaler oren😂
Kalau merempit tu alahaiii jangan roger je pasti sampai,
time tu p**ak musim jetrod baru nak mula semua forting rahsiaaaa😜

Ehh takmau ah cerita balik mesti nak kembali haha!
Tapi Tu semua tinggal kenangan dah😅

Yee benda macam ni sekadar hiburan buat diri kita selepas penat berkerja,
semua memori yang kita lalu ini akan tersemat sampai bila bila..

terima kasih ya support kami maaf kalau ada terkurang ke apa,
Ada rezeki kita jom ngopi lagi😍😍👏🏻

Hati Hati di jalanraya semua❤️❤️❤️

Address

Jasin

Opening Hours

Monday 13:00 - 21:30
Wednesday 13:00 - 21:30
Thursday 13:00 - 21:30
Friday 13:00 - 21:30
Saturday 13:00 - 21:30
Sunday 13:00 - 21:30

Telephone

01133141725

Website

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when Kafe Lorong posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Shortcuts

Share